BAŞARIYI ARTTIRICI TEDBİRLER
BAŞARIYI ARTTIRICI TEDBİRLER
Okullarımızda öğrencilerimizin başarı ve başarısızlıkları önem verilen konuların başında gelmekte. Her öğrencinin başarılı olması için çaba gösterilir. Başarıyı arttıracak tedbirlerin alınarak başarı yüzdesinin yükseltilmesi hedeflenmektedir. Bu kapsamda başarıyı arttırmak için neler yapılabileceği konusunda yapılması gerekenleri maddeler halinde ele aldık.
· Okul-Veli İşbirliğinin Arttırılması
Sınıf öğretmenlerinin ve rehber öğretmeninin Öğrenci velisi ile görüşmeler yaparak işbirliği arttırılmalı.
· Öğrenci-Öğretmen İletişimi Arttırılması
Öğrencinin dersi sevmesinde ve derste başarılı olmasında önemli faktörlerden birisi öğrencinin öğretmenle olan iletişimidir. Öğrencilerin, sevdikleri öğretmenlerin derslerine karşı daha ilgili oldukları ve bu derslere çalışırken daha istekli davrandıkları bilinen bir gerçektir. Bu nedenle öğretmenlerin öğrencilere karşı tutum ve davranışları öğrencilerin başarı düzeylerini etkilemektedir. Öğretmenler sınıfındaki öğrenciler arasında ayrım yapmadan, tüm öğrencilere karşı aynı yakınlık ve ilgiyi göstermelidir. Öğretmen birkaç öğrenciyle dersi işlememeli tüm öğrencilerin derse aktif katılımını sağlamalıdır.
· Okul Ders Programlarının Öğrencilere Göre Ayarlanması
Öğrenci başarısını olumsuz etkileyen faktörlerden birisi de zor derslerin aynı güne konulmasıdır. Bu durum öğrencilerin enerjilerinin azalmasına, motivasyonlarının düşmesine neden olmaktadır. Zor algılanan sayısal derslerin günün ilk saatlerine konulmasına, zor derslerin üst üste konulmamasına dikkat edilmeli, sayısal ve sözel dersler uygun dağıtılmalıdır. Aynı gün ikiden fazla sınav yapılmamasına ve zor derslerin sınavlarının aynı güne konulmamasına özen gösterilmelidir.
· Ders çalışma yöntemlerinin öğretilmesi ve bunların uygulanmasının aile ve öğretmen tarafından denetlenmesi.
Okul rehber öğretmeni ve sınıf rehber öğretmenleri tarafından ders çalışma yöntemleri öğretilmeli, ders çalışırken teknolojik cihazlardan uzak bir ortamda ,dikkat dağıtacak bir unsurun olmadığı çalışma ortamlarında ders çalışılmalıdır.
· Sınıf içinde anlaşılmayan konuların tekrar edilmesi.
Sınıf İçerisinde anlaşılmayan konular anında öğretmene sorulmalı, daha sonra bu konuda tekrar yapılarak unutulmaması sağlanmalıdır. Öğrenci Uygulamalı derslerde derste anlatılan örnekler dışında farklı örneklerle konuyu desteklemelidir.
· Başarı Kriterleri Oluşturulması
Öğrencilerin daha kaliteli öğrenim görebilecekleri eğitim ortamları oluşturulmalı, dolayısıyla her yönüyle kaliteli bireyler yetiştirilmeli
· Öğrenci ile bireysel ilgilenmenin arttırılması.
Öğrencinin öğrenme güçlükleri giderilmeli ve öğrenci düzeyine göre gerekirse bireysel ilgilenmeli
· Öğrencilerin Başarı Durumlarının Periyodik olarak Değerlendirilmesi ve Takip edilmesi
Sınıf rehber öğretmenleri ve aileler tarafından düzenli olarak öğrencilerin başarı durumları takip edilecek. Başarısız konularda tekrarların yapılması ve başarıyı arttıracak durumlar konuşulmalıdır.
· Sayısal Dersleri Öğretiminde Özel Tedbirler Alınması
·
Bilişim Teknolojileri Alanı Sayısal bir alandır. Dolayısıyla bölüm dersleri sayısal ağırlıklıdır. Sayısal dersler öğrencilerin kendi başlarına okuyarak anlayamayacakları, her konunun birbiriyle bağlantılı olduğu, bir konunun öğrenilmesinin önceki konunun tam olarak öğrenilmesine bağlı olduğu derslerdir. Anlaşılmayan konular hakkında öğretmen öğrencileri soru sormaları konusunda cesaretlendirmeli, bu derslerden başarılı olabilecekleri konusunda onları motive etmelidir. Sayısal derslerin öğretiminde öğretim metot ve teknikleri gözden geçirilmelidir. Laboratuvarlar, görsel araç-gereçler etkin olarak kullanılmalı yaparak yaşayarak öğrenme sağlanmalıdır.
· Sosyal-Kültürel Faaliyetlere Önem Verilmesi
Öğrencilerin okulda yapılacak ders dışı faaliyetlere katılması okula karşı ilgisini artıracak, kendisini tanımasına, yeteneklerini ortaya koymasına ve dinlenmesine yardımcı olacaktır. Bu nedenle sosyal ve kültürel faaliyetlere önem verilmeli, düzenlenecek etkinliklere tüm öğrencilerin ayrım yapılmadan yetenekleri ölçüsünde katılması sağlanmalıdır. (Her öğrencinin, yeteneğine göre sportif ve sosyal faaliyete katılmasını sağlayacak uygulamalara yer verilmelidir
· Öğrencilerin amaç belirlemelerine yardımcı olunması.
Her öğrencinin ileriye yönelik hedefleri olmalı ve amaçlarını belirlemede yardımcı olunmalıdır.
· Ailelerin özellikle evlerinde öğrencinin her dersten okulda neler öğrendiklerini öğrenmeli
Okulda öğrencinin kontrolünün ders öğretmeninde ve okul idaresindedir. Evlerinde de ailenin öğrencinin o günkü derste neler öğrendiğini sormaları, yardımcı olacakları konular varsa yardım etmelidir.
· Öğrencinin kendine güven duyan ve kendini gerçekleştiren bireyler olarak yetiştirilmelerini.
Öğrenciye güven duygusu aşılanmalı, kendini yetersiz hissetmemesi sağlanmalıdır.
· Öğrencilere bazen basit sorular sorarak teşvik edilmeleri.
Öğrenciler ağır sorularla dersten soğumaları sağlanmamalı, basit sorulardan başlanarak önce derse ısındırmalı, kendine güvenini getirmeli , daha sonra ağır sorulara geçilmelidir.
· Sınıfta öğrencilere gelişimleri ölçüsünde karara katılma hakkı verilmesi, sorumluluk tanınması, yasakları azaltarak, sınıfı, istenen davranışın gösterilebileceği ortam haline getirmelidir
Sınıf kuralları birlikte kararlaştırılmalı, sürekli baskıcı tutumda bulunulmamalıdır.
· Davranış Bozukluğu ve uyum sorunu olan öğrencilerle yakından ilgilenmeli
Davranış bozukluğu veya uyum sorunu yaşayan öğrencilerle yakından ilgilenilmeli bu tür öğrenciler kesinlikle dışlanmamalı bu öğrencilerle birebir görüşmeler yapılıp sorunun kaynağının ne olduğu tespit edilip ona göre çalışmalar yapılıp bu olumsuz durumların ortadan kaldırılması için gereken çalışmaların yapılması .
· Ödüllendirme
Okul genelindeki başarıları okulun ödüllendirmesi öğrenci başarısını olumlu yönde etkileyen bir faktördür. Ödüllendirme gerekli şekilde ve gerektiği takdirde okul müdürlüğünce yapılacaktır.